Nyitókép: Pexels.com

Szokatlan dologra veti be a mesterséges intelligenciát a Google

Infostart
2023. április 25. 05:40
A változás megköveteli, hogy a vállalkozások az új keresőmotor mesterséges intelligencia alapú megközelítéséhez igazodjanak.

A Google egy teljesen új, mesterséges intelligencia által működtetett keresőmotort fejleszt, amelyet Magi projektnek neveznek. A technológia beszélgetésalapú keresési élményt hoz létre, relevánsabbá és vonzóbbá téve a keresési eredményeket – írja a KERKOM sajtóközleményében.

A Google az új keresőmotorjával válaszol az olyan feltörekvő, mesterséges intelligencia (Al) alapú versenytársakra, mint a Bing és a Chat GPT. Ezek a változások forradalmasítani fogják a keresővel való interakcióinkat, és mélyreható hatással lesznek a cégek SEO és tartalommarketing stratégiáira.

"Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálniuk azáltal, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagálnak, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban" – vetítette előre Tóth Mihály, a KERKOM marketing kommunikációs szakembere.

Csökkenhet a hirdetések jelentősége a keresési találatokban

A szakember szerint a keresőmotorok személyre szabottá válásnak erősödésével a vállalkozásoknak is erőteljesen változtatniuk kell stratégiáikon. Jobb felhasználói élményt kell adniuk, például a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását, valamint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását.

A Google azt tervezi, hogy a hirdetéseket a keresési találatok között tartja, a felhasználók számára azonban a mesterséges intelligencia által generált válaszok növekvő relevanciája miatt ezek jelentősége csökkenhet. "A vállalkozásoknak alternatív lehetőségeket kell keresniük a felhasználók bevonására, például szponzorált tartalmakat, natív hirdetéseket vagy influencer marketinget kell alkalmaznia" – véli a kommunikációs szakember.

Mesterséges intelligencia alapú marketingstratégia

Tóth Mihály szerint mivel a Google olyan AI-alapú eszközöket fejleszt, mint a GIFI, a Tivoli Tutor és a Searchalong, a vállalkozásoknak is érdemes megfontolniuk, hogy az AI-alapú technológiákat beépítsék marketingstratégiáikba. Ezek az eszközök ugyanis segíthetnek a célzottabb tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújthatnak, és fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét.