Beindult a podcastpiac, a Facebook is beszáll

Infostart
2021. április 28. 06:28
Az Apple és a Spotify pedig lehetővé teszi előfizetéses podcastcsatornák indítását, de eltérő konstrukcióban.

A Facebook és a Spotify Boombox nevű kezdeményezésének lényege, hogy a Facebookba beépítenek egy Spotify-lejátszót, így a közösségi oldal felhasználói úgy hallgathatják meg a Spotify rendszerében lévő tartalmakat, hogy ehhez nem kell elhagyniuk a Facebookot – írja a hvg.hu.

A Spotifyról történő beágyazás mellett a tartalomgyárosok közvetlenül a Facebookra is feltölthetik, és ott terjeszthetik hanganyagaikat. A Facebookba épített hanglejátszó azokat is felismeri majd, de további részletek nem derültek még ki.

A Facebook adatai szerint több mint 170 millió felhasználója kedvel valamilyen podcastoldalt a Facebookon, és mintegy 35 millió olyan felhasználó van a közösségi oldalon, aki a műsorok által létrehozott csoportokhoz csatlakozott. A Facebook így pontosan tudja, hogy ki milyen podcastek iránt érdeklődik, ez pedig újabb célcsoportot jelent a reklámok számára.

A podcstokból pluszbevételt remél az Apple is: a cégvezér, Tim Cook nemrég bejelentette a Podcasts előfzetéses rendszerét, amely lehetővé teszi a podcasterek számára, hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. Ezért cserébe az első évben a bevételek 30, a másodikban pedig a 15 százalékát kéri az Apple. Az ingyenes podcastek ezután is megmaradnak.

A Spotify is lehetővé teszi majd az előfizetéses podcastcsatornák indítását, de az Apple módszerével ellentétben a bevétel 100 százalékát az alkotóknál hagyja. Ez azért is érdekes, mert nemrégi kiderült, hogy az Apple – azonnal átlátható, minden zenelejátszást azonos összeggel díjazó rendszerében – zenehallgatásonként kétszer annyit fizet ki a művészeknek, mint a Spotify.