Immár több mint 4000 tengeri mérföld (7400 "elméleti" kilométer) a hátránya az élen állókkal szemben a Vendée Globe Föld-kerülő vitorlásverseny magyarjának. A 18 méteres Imoca, a New Europe fedélzetén küzdő Weöres Szabolcsnak, aki újabb vitorlajavításon van túl, egy szakadt elemből készített foltot ragasztott fel, így halad a mezőnyben utolsóként, 39.-ként.
Az élmezőnyt egy hármas boly alkotja, a francia Charlie Dalin, honfitársa, Yoann Richomme és Sébastien Simon egymástól kevesebb mint 30 mérföldes távolságban vannak, szinte folyamatosan látják egymást, már az Indiai-óceánon - ismert, Weöres Szabolcs még Fokvárostól, Afrika déli csücskétől is messze van.
Korábban írtunk a vitorlázó átlagsebességéről, amely alapján félő, hogy a verseny szintidején kívül ér csak vissza Franciaországba, ahonnan november elején elindult a mezőny. Mint akkor kiszámoltuk, mintegy 9-10 mérföldes óránkénti sebességgel kell haladnia megállás nélkül a magyar vitorlázónak, hogy ne "vegye fel a záróbusz". A sebességet nagyjából tartja, de mivel tempója nagyjából a fele a mezőny élén lévőkének, a lemaradása egyenletesen nő.
Lássuk, hogy áll most a teljesíthetőséggel! 94 napja, azaz 256 órája van még, ez alatt kell Weöres Szabolcsnak mintegy 20 400 tengeri mérföldet megtennie, ami azt jelenti, hogy 2, átlagban tehát 9 tengeri mérföldes óránkénti sebességgel kell haladnia úgy, hogy ha szerelés miatt állnia kell, időt veszít. Hétfő késő délelőtt átmenetileg 12,9-re gyorsult a hajója a kedvező szélviszonyoknak is köszönhetően, azonban jönnek majd a déli óceánok, ahol a vitorlázat komoly próbatételnek lesz kitéve.