Nyitókép: MTI/AP/Peter Dejong

Hoppá! - Találtak valami turpisságot a McLaren hátsó szárnyán

Infostart
2024. szeptember 19. 06:51
A szabályalkotók tehetetlenek, a McLaren előnybe került mindenki máshoz képest a "mini DRS"-sel.

Miközben az FIA tovább gyűjti az adatokat az első szárnyak menet közbeni viselkedéséről és esetleges rugalmasságáról, a McLarennél a figyelem középpontjába került egy trükkös hátsó szárny - olvasható az M4Sport.hu cikkében.

Még a tavaszi félévben fordult a Red Bull és a Ferrari a FIA-hoz, hogy egyesek rugalmas első szárnyakkal versenyeznek; a McLaren és a Mercedes látványosan gyorsul - gyors és lassú kanyarokban is -, ezért feléjük fordult a gyanú.

A FIA vizsgálni is kezdte az első szárnyakat kamera és viszonyítási pontok segítségével, ám közben kiderült, a hátsó szárnyakon is volna mit nézni; Oscar Piastri (McLaren) hátrafelé néző fedélzeti kameráján jól látható volt az Azeri Nagydíjon, hogy a hátsó légterelője nagy terhelésnél és tempónál nemcsak hátrabukik egy kicsit, de annak felső féklapja oldalt kicsit fel is hajlik a főlaphoz viszonyítva. Az így deformálódó lappal megnyílik egy rés a szárnylap két oldalán, vagyis keletkezik egy "mini DRS", növelve az autó végsebességét.

Tény, ami tény, a McLaren Bakuban nagyobb szárnnyal ment, mint a Mercedes, kisebbel, mint a Red Bull, mégis gyors volt az egyenesekben, DRS-használat nélkül is. A győztes ausztrál Piastri "fél futamon át" védekezett sikeresen Charles Leclerc ellen.

A FIA év közben kényesnek érezhet egy szabályváltoztatást, úgyhogy ez a fejlesztés az év végéig előnyt jelenthet majd a McLarennek.