A holland Red Bull-pilóta Max Verstappen nyomasztó fölénye ellenére is némileg új helyzet jön Barcelonában. Azok a fejlesztések ugyanis, amelyeket bemutattak Monacóban - például a Mercedesnél -, a Spanyol Nagydíjon jobban "kifuthatják magukat" - fogalmazott az InfoRádióban Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője. Monacóban ez nem történhetett meg, hiszen az egy különleges pálya: rövid is, szűk is, nagyon kell tudni vezetni, inkább, mint a technikára bizni magát a sofőrnek.
"Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egy generáció szurkol most az otthon szereplő Fernando Alonsónak, aki Carlos Sainzcal egyetemben most még sokkal jobban odateszi magát" - tette hozzá.
Sergio Perezre, a holland csapattársára külön kitért. "Amikor majd gondolkodik adott esetben év végén, hogy miért nem volt versenyben a világbajnoki elsőségért, láthatja, hogy aki világbajnok akar lenni, ekkorát nem hibázhat", Monacóban sem tudott pontot szerezni.
"Tavaly is falba ment, igaz, akkor az időmérőn. Nem is értem igazából, alapvetően nagyon összeszedett versenyző, a jelenlegi mezőnyben valószínűleg ő kezeli a legjobban bármelyik abroncsot. Jól is indult a versenynapi stratégiája, de aztán esett-kelt, rosszul jött ki szituációkból, elvesztette a kontrollt, míg Max Verstappen teljes mértékben ott volt, kegyetlenül a maga javára fordított mindent" - ecsetelte.
Mennyire tarthatunk attól, hogy unalomba fullad az F1-évad az egyértelműnek tűnő Red Bull-fölény miatt?Erre a kérdésre elmondta, a folyamat már elkezdődött.
"Németországban 360 ezer ember nézte csak a Forma-1-et - persze hozzá kell tenni, fizetős csatornán megy már csak a verseny, ilyen szempontból más kávéház. Ugyanakkor aki nem Max Verstappennek szurkol - márpedig Barcelonában lesznek sokan ilyenek -, az gondolhatja, hogy igencsak unalmas ez a Forma-1. Akár a múlt vasárnapi Indy 500-as futamhoz képest is, ahol az utolsó 15 kör két megszakítással több eseményt hozott, mint 10 Forma-1-es futam..."
Az Alonso-szurkolóknak a hétvégére reményt jelenthet, hogy visszakerül a pályába egy olyan kanyarkombináció, amely régóta nem volt már része a pályának (a rajt-cél egyenesre ráfordító szakaszból kivették az Ayrton Sennáék balesete utáni kanyarkombinációt), de most újra az, így a hazai és tapasztalt versenyző jobban ismerheti, mint mások.