A csapatok sportigazgatói által alkotott testületben, a Sporting Advisory Committee-ben javaslatként felmerült, hogy a 2009-ben bevezetett kéthetes kötelező nyári gyárleálláshoz hasonlóan az év végén-elején is legyen egy téli szünet, amikor tilos fejlesztési munkálatokat végezni az autón. Ezt az egyre hosszabb és megerőltetőbb versenyszezon indokolja, hogy az alkalmazottaknak legyen idejük feltöltődni – írja a gphirek.hu.
A Mercedest irányító Toto Wolff támogatja az elképzelést. „Több csapatfőnök szeretné azt, ami nyáron van, hogy legalább karácsonytól kezdve két hétig leállás legyen" – mondta.
Még tart az egyeztetés, de voltak támogatók, a stábtagok jólléte érdekében. „Nincs mindenki közös nevezőn, de nagyon remélem, hogy a stábnak szerezhetünk egy-két plusz hetet" – tette hozzá a csapatfőnök.
A csapatok között egyelőre nincs teljes egyetértés a változtatási kezdeményezésben, amely egyelőre korai fázisban jár, és leghamarabb jövőre vezetik be.
Az idei szezon azért ér véget a legkorábban 2010 óta, mert november 20-tól rendezik a futball-világbajnokságot Katarban.