A Mercedes Forma-1-es csapata nem kezdte jól az évet, a konstruktőri vb-sorozat címvédője jócskán elmarad a Red Bull és a Ferrari mögött. Az autók sokat küzdöttek a delfinezéssel, azzal a pattogó, hullámzó mozgással, ami a szabályváltozások következményei. Lewis Hamilton panaszkodott is arra, hogy milyen fájdalmakat okoz egy ilyen autóban ülni.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a hétvégi Kanadai Nagydíjon megoldották ezt a gondot, a kocsik alig pattogtak, ráadásul versenytempó terén is közelebb kerültek az élmezőnyhöz, Hamilton pedig dobogóra állhatott.
A Vezess.hu cikke szerint azonban újabb gond jelentkezett, túl
kemény lett az autó, és a hasát is húzza.
„Rossz velük a kerékvetőre hajtani, az egyenetlenségeket is rosszul kezeli – mondta Toto Wolff, aki szerint a riválisoknak is hasonló gondjaik vannak. – Ha megnézzük a lassított felvételeket a két élmenőről és az Alpine-ról, láthatjuk, hogy nagyon keményen lepattannak a kerékvetőkről.”
A csapatvezető szerint minél alacsonyabbak a rázókövek, annál kevesebbet látják ezt a jelenséget.