Nyitókép: Lars Baron/Getty Images

A legtöbb F1-istállót jelen pillanatban ki lehetne zárni

Infostart / InfoRádió - Farkas Dávid
2022. március 10. 21:57
A Forma–1-es mezőny csütörtöktől a szezonnyitó első futam helyszínén, Bahreinben tesztel. A csapatokra még sok megoldandó feladat várhat – jelezte Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

Mindenkinek terítenie kell a kártyáit – fogalmazott Vámosi Péter hozzátéve, hogy a nagy csapatok valószínűleg – „megy is a fogadkozás” – most teszik majd fel azokat a végső, „vicces” aero megoldásokat, amikkel már a versenykörülmények között számolnak.

Szerinte a legizgalmasabb kérdéskör az úgynevezett „delfinezés” kiküszöbölése lesz. Ezt az – egyébként nem új keletű – problémát a talajhatás okozza az új koncepció szerint épült versenyautóknál, miszerint egy bizonyos sebesség elérésekor a padlólemez alatti rendkívüli szívóhatás miatt azok orra hullámszerűen fel-le kezd pattogni.

A Ferrari pilótája, Carlos Sainz a delfinezéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: olyan érzés, mint amikor a repülő turbulenciába kerül, és remegni kezd az egész jármű – idézte fel a Racingline.hu főszerkesztője, aki szerint tehát vannak még komoly megoldandó házi feladatok.

A F1-es szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy a jelenlegi szabályozásnak csupán két istálló felel meg, ráadásul egyikük csak „cipős kanállal”. A 795 kilogrammos súlyhatár ugyanis

  • egyedül az Alfa Romeo autóinál stimmel,
  • a McLaren gépei pedig ennek a határán billegnek.

Az összes többi csapatot papíron jelen pillanatban ki lehetne zárni, miután nagy átlagban 5 kilót kellene még lefaragniuk. Vámosi Péter szerint elképzelhető, hogy a „sok lúd disznót győz” elven, hiába volt két istálló, akik nagyon rendesen megfeleltek a szabálynak, módosítást fognak eszközölni, ami szakmailag nézve rossz szájízt adna az idénynek. „Én ezt nem gondolnám jó üzenetnek a magam részéről” – fogalmazott.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A legtöbb F1-istállót jelen pillanatban ki lehetne zárni
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást