Fél kilenc környékére ért a mezőnytől jócskán meglépett két katamarán, a végig egymással viaskodó RSM és Raiffeisen Fifty-Fifty (kapitány: Józsa Márton) a tókerülő vitorlásverseny célvonalának közelébe, és végül a címvédőé lett a diadal, 11 óra 43 perces idővel.
Az RSM kapitánya, Vándor Róbert az M4 Sport élő közvetítésének tanulsága szerint a befutó után azt mondta, még nincsenek igazán érzelmei, egyelőre remegnek a lábai, de nagyon örül a címvédésnek. Megemlítette, hogy megerősítettük az árbóccal, felújított hajóval versenyeztek.
Az élen végző hajó legénységének tagjai: Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András.
A 3. helyen a két évvel ezelőtti győztes, a Petrányi Zoltán kormányozta AUDAX Django ért be.
A további sorrend: 4. Ribstory (Behek István), 5. MKB-Euroleasing Prospex (Kaiser Kristóf), 6. Nanushka Forestay (Váradi Szabó János), 7. New Black Jack (Roland Gabler), 8. PreVital (Litkey Farkas)
Az időjárási körülmények miatt esély sem volt idén a rekorddöntésre: 16 óra 13 perckor járt le a Kékszalag aktuális, 7 óra 13 perc 57 másodperces időrekordja, amit még a Raiffeisen Fifty-Fifty tudhat magáénak 2014-ből.
A mezőny java része egyébként még délután beszorult Siófoknál, a mintegy 250 hajó szinte összeért és nem fértek át a két bója között. A helyzet az RSM befutójának idejére javult, a felgyülemlett mezőny mintegy negyede este kilenckor már a Tihanyi-félszigetet elhagyva Keszthely felé tartott, ám mivel alig volt szél, lassú volt a haladás, este tízre hagyta el az összes, még versenyben lévő hajó a siófoki bóját.
Frissítés: Az első egytestű hajó a Principessa lett, Oroszlán Péter kormányos elmondta: 16-an voltak a fedélzeten, nagyon élvezték a versenyt. "Mi a szerencsések közé tartoztunk és időben át tudtunk menni a nyugati medencébe, míg a mezőny nagy része beragadt a másik oldalon. Odaát viszont már remek szél volt és jó időjárás" - olvasható a verseny honlapján.
Még éjfél előtt elérte a keszthelyi bóját a Nemere II. Váradi Imre kormányzásával. A klasszikus hajók külön csatájában második helyen áll a Lillafüred, míg a harmadik a Sirocco volt ekkor.
Az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra idén 556 hajó nevezett.
A 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométert kell megtenniük, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével, majd pedig Keszthelynél fordulva Balatonfüredre visszaérve vezet a tókerülő útvonala.
A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas nyerte meg Kékszalagot.
Ez a viadal Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg.