Elindult a Magyar Olimpiai Bizottság Mi vagyunk - Magyarock kampánya éppen azon a napon, amikor eredetileg kezdődött volna a tokiói olimpia.
A kampány az együvé tartozást igyekszik kifejezni és a 16-35 éveseket megcélozni.
Kulcsár Krisztián, a MOB elnöke a rendhagyó helyszínen, a Kincsem Park gyepén tartott sajtótájékoztatón emlékeztetett rá, hogy az eredeti tervek szerint ezen a napon kezdődött volna a tokiói nyári olimpia, amelyet a koronavírus-járvány miatt kellett egy évvel elhalasztani.
"Ez a nap így nem túl örömteli, mi azonban évek múlva is szeretnénk jó érzésekkel visszagondolni 2020. július 24-ére, ezért időzítettük mára a Magyarock szurkolói márka bemutatását" - indokolta az időpontválasztást, majd hozzátette, azt szeretnék elérni, hogy a magyar emberek érezzék magukénak és érzelmileg támogassák a magyar olimpiai csapatot.
Innentől fogva külön válik a Magyar Olimpiai Bizottság mint intézmény és a magyar olimpiai csapat kommunikációja.
Az új márkán három éve dolgoztak.
Vékássy Bálint, a MOB főtitkára elmondta, a korábbi olimpiákon irigykedve látta, hogy más nemzetek képviselőit milyen könnyű azonosítani, példaként a gallkakasos franciákat, a narancssárgába öltözött hollandokat és a juharleveles kanadaiakat említette.
A szurkolói ruházatot ősszel kezdik el árulni, de emellett az olimpiai sportöltözéket továbbra is az Adidas szállítja, a céggel a párizsi olimpiáig van élő szerződés.
További érdekességek ma este fél 8 után az InfoRádió Ötkarika című műsorában.