Nyitókép: Mónus Márton

Kiderült, melyik a legdinamikusabban fejlődő sportszakág

Infostart / MTI
2020. április 23. 21:52
Eddig háromezren vettek részt a járványhelyzet miatt teljes mértékben online térbe áthelyezett, 15 millió forint összdíjazású idei K&H magyar nemzeti e-sport bajnokságon, amely a hétvégén a legnépszerűbb játék, a League of Legends (LoL) rájátszásával és döntőjével folytatódik.

Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke szerint a versenyzői létszám még tovább növekedhet, hiszen a bajnokság összesen hét játékból áll, és a többiben egészen június végéig tartanak majd a döntők. A nézői érdeklődés 10-15 százalékkal emelkedett a tavalyihoz képest.

Lesti Mónika, az e-sportot már két éve támogató K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere arról beszélt, hogy az e-sport szerencsés helyzetben van, mert a járvány idején is adott a lehetőség a versenyzésre és a szurkolásra, így jelenleg a legdinamikusabban fejlődő sportszakág.

"Az eNET legfrissebb kutatása szerint 3,8 millióra emelkedett azok száma, akik Magyarországon alkalmanként vagy rendszeresen videojátékot játszanak, a másfél évvel ezelőtti 425 ezerről idén tavaszra több mint 540 ezerre nőtt a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma" - ismertette

Biró Balázs kiemelte, hogy a koronavírus-járvány természetesen átírta a magyar nemzeti e-sport bajnokság menetét és lebonyolítását is.

"Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntőket is az online térben rendezzük meg" - fogalmazott az elnök, akik emlékeztetett arra, hogy a 2020-as bajnokságban hét játékban - League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban - mérhetik össze tudásukat az e-sportolók.