Nyitókép: MTI / Mónus Márton

Tantárgy lett az e-sport a Corvinuson

Infostart
2018. október 29. 14:54
40 fő számára indult a kurzus, az internetes üzlet oldaláról fogják meg a fiatal tudományterületet. Az óra látogatói egytől egyig gyakorló e-sportolók. Az adjunktus azt mondja, a számítógép előtt ülve sportolás egyáltalán nem felesleges.

Másfél éves előkészítő és akkreditációs munka után a Budapesti Corvinus Egyetem az első egyetem, ahol választható tantárgyként megjelent az e-sport. A kezdeményezésről az Infokommunikációs tanszéken oktató Kis Gergely a Digisport televíziónak hétfőn elmondta, a három kreditpontot érő tárgy esetében is az vezérelte az egyetemet, hogy olyan képzéseknek engedjenek teret, amelyeknek van felvevőpiaca.

"Akik elvégzik a kurzust és diplomát kapnak, olyan elhelyezkedési lehetőségekkel találkozzanak, amelyekben megélhetésüket lelik, ez az e-sport tantárgy is így született"

- húzta alá az adjunktus, aki szerint a hazai e-sportélet fel tudja majd szívni azt az egyébként aktív e-sportoló 40 embert, aki az első évben ezt a képzést megkapja: rendezvényszervezőként, technológiai megoldások ismerőjeként, e-sportban szereplő csapatok felépítőiként, és a marketingvilág is tartogat munkahelyeket számukra. Mint Kis ismerteti,

sokan írnak ma már szakdolgozatot is e-sportos témában.

Az e-sport világa leginkább az internetes üzleti világ kutatásával rokonítható, az egyetemen leginkább e szemüvegen keresztül közelítik meg az e-sportot. Kapcsolatban állnak az e-sport szövetséggel, a nagy események és bajnokságok szervezőivel, valamint úgynevezett e-kocsmákkal is, ahol az e-sport részben zajlik.

Az e-sportot

ma mintegy 250 milliónyian játsszák világszerte. Itthon a lakossági kutatások szerint közel 500 ezer ember érintett, tehát nézi vagy műveli.

Kis szerint azok a gyerekek, akik e-sportolni kezdenek, nem fölösleges tevékenységet végeznek, ugyanis

segít a stratégiaalkotásban, és gazdasági tudást is magukba tudnak szívni a művelők, amit aztán más területen is hasznosítani lehet.