„Minden pályának a sajátja, hogy milyen bukóterekkel, milyen földrajzi, fizikai jellemzőkkel rendelkezik” – magyarázta Wéber Gábor, aki szerint a szurkolói hozzászólásokat, véleményeket olvasva egyik megoldás sem jó: ha van bukótér, túl könnyűnek ítélik a pályát, ha nincs, akkor pedig úgy érzik, elég egy baleset, és véget is ért a verseny, csak a szerencsén múlik, ki hogyan szerepel.
A WTCR-ben szinte a teljes mezőny rommá törte a járművét, Michelisz Norbert volt az egyetlen, aki körbe tudott menni, de őt sem engedték elindulni, másnap harmadik és ötödik helyet szerzett.
Ráadásul komoly kézsérülést is összeszedett a magyar versenyző,
ami akár még súlyosabb is lehet a szakkommentátor szerint, mint amit az eddigi vizsgálatok kimutattak. „Annak kell drukkolnunk, hogy Norbi a hátralevő szlovákiai futamot, meg aztán utána a két és fél hónapos nyári szünetet úgy tudja végigcsinálni, hogy ha ez egy valóban komolyabb sérülés, esetleg egy törés, akkor ez ne nagyon befolyásolja” – fogalmazott.
Újra Hamilton az élen
A hétvégi Francia Nagydíjat megnyerve visszavezette a vezetést a Formula-1-es pontversenyben a brit Lewis Hamilton, a holland Max Verstappen és a finn Kimi Raikkönen előtt. Az eddigi éllovas német Sebastian Vettel ezúttal ötödik lett. A Ferrari versenyzője a rajt után ütközött a Valtteri Bottasszal, és ezért később öt másodperces büntetést kapott. Wéber Gábor szerint egyértelműen Vettel hibázott, fel kellett volna mérnie, hogy a finn pilóta nem fogja feladni pozícióját. A szakértő kételkedik abban, hogy az 5 másodperces büntető elegendő volt-e, hiszen így is nagy volt a különbség a vétkes és a vétlen autós között.
Hamilton nagyon kényelmes, könnyű versenyt futott, és olyan tempóval mehetett végig, ami neki tökéletes.
Wéber Gábor teljes hétvégi elemzését meghallgathatják hétfő este fél kilenctól az InfoRádió Célegyenes című műsorában.