Nagy kihívásokkal nézhetnek szembe a téli olimpia szervezői

InfoRádió
2018. február 9. 08:39
Továbbra is Európában és Észak-Amerikában nézik a legtöbben az olimpiát, de az ázsiai országok is feljövőben vannak. A phjogcshangi téli olimpiára azonban rányomhatja a bélyegét az NHL-játékosok hiánya.

Könnyen lehet, hogy nem lesz telt házas minden verseny a phjogcshangi téli olimpia helyszínein - mondta Szabados Gábor sportközgazdász az InfoRádiónak. Hozzátette, hogy a négy évvel ezelőtti olimpia a jegyeladások terén jobban állt, még a legnépszerűbb számok esetében is. 

A szakember szerint ennek oka, hogy Dél-Korea távolabb van azoktól a térségektől, Európától és Észak-Amerikától, ahol a legtöbb sportrajongó él, illetve

az észak-koreai fenyegetettség sem növelte a jegyeladási kedvet

Arra lehet számítani, hogy a jegyeket helyiek vásárolják meg, valamint a koreai diákok akár ingyen is hozzájuthatnak majd a belépőkhöz. 

A sportközgazdász szerint azt, hogy mennyire hasznos gazdaságilag egy olimpia, mindig az adott ország prioritásai határozzák meg. Dél-Koreának a phjongcshangi játékokkal az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a régió téli üdülési központja lehessen, illetve áteshessen az ország egy infrastruktúra-fejlesztésen, amit a téli olimpia felgyorsíthat: ilyen a Szöul és Phjogcshang közötti vasúti összeköttetés.

A szakember hozzátette, hogy általában a nyári olimpiai játékok drágábbak, mint a téli játékok. Azonban a 2014-es szocsi téli olimpia azonban minden idők legdrágább olimpiája volt, igaz az orosz vezetés rendkívül nagy presztízst akart kivívni magának az olimpia megrendezésével.  

Majdnem minden globalizálttá vált 

Szabados Gábor beszélt arról is, ma már természetes, hogy szinte minden földrészen rendeztek olimpiát, mivel a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak fontos célkitűzése, hogy globálissá tegye az egyik legnagyobb sporteseményt, így a szponzorok is több országot tudnak elérni. 

A fő piac Európa és Észak-Amerika, de Ázsia is feljött ebben a versenyben. Dél-Korea, Japán és Kína nagy számban és költési értékben vettek részt a sporteseményeken - fejtette ki.

A terjeszkedés ellenére például Afrika továbbra sem merült fel reális célpontként, mivel ott a szponzoroknak is kisebb a szerepvállalásuk, és az afrikaiak kevesebbet utaznának egy-egy esemény megtekintéséért - tette hozzá Szabados Gábor.

A szakember továbbá nagyon kellemetlen helyzetnek nevezte azt, hogy

a jégkorongtornán nem vesznek részt az NHL-játékosok, ez egész biztosan kihat majd a nézettségre is.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nem lesz telt ház Phjongcshangban
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Olimpia népszerűsége
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást