Náray Vilmos azt mondta: amióta a katamaránok uralják a mezőnyt, nem volt még példa ilyen erősségű szélre, mint amit a meteorológusok jeleztek. Az Országos Meteorológiai Szolgálat szerint ugyanis a verseny teljes idejére erős (45-55 km/órás), helyenként viharos erejű (60-75 km/órás) északnyugati szél várható.
A kommunikációs vezető szerint a katamaránok a gyenge és közepes erősségű szélben teljesítenek igazán jól, az erős szél akár a klasszikus, tradicionális egytestű hajóknak vagy a nehezebb katamaránoknak is kedvezhet, ha tudnak alkalmazkodni az időjáráshoz.
A Kékszalag sajtóközpontjának tájékoztatása szerint az esélyesek közt van Józsa Márton hajója, a kétszeres győztes és rekordtartó Fifty-Fifty. Az ötven láb hosszú, teljesen magyar tervezésű és kivitelű vitorlás két, a katamarántestekre állított árboccal vitorlázik. 2012-ben gyenge szélben döntötte meg a Nemere II. 57 éves időrekordját, jelenleg 7 óra 13 perc 57 másodperccel tartja a Kékszalag-csúcsot. A hajónak a mérsékelt vagy közepes szél lehet a legideálisabb.
Az erős szél kedvez a Vándor Róbert irányította RSM-DTM Hungary GC32 típusú szárnyalásra képes uszonnyal hajózó katamaránnak, amellyel a Kenese-Keszthely rekordot is elhódították. Van erős szélre rövidebb, gyenge szélre hosszabb árbocuk, és képesek tartósan a víz felett reptetni a hajót, ha erős a szél.
A 11-szeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas a Genfi-tó sikertípusával, az Artemis nevű Décision 35-ös többtestű hajóval indul, mely szinte minden időjárási körülmények között, így gyenge és erős szélben is jó teljesítményre képes. A csapatot tavaly egy szerencsétlen árboctörés hátráltatta a felkészülésben, idén legnagyobb ellenfelük a Fifty-Fifty lehet.
Nagy R. Attiláék Black Jack nevű SL33-as katamaránját az az olimpiai bronzérmes német Roland Gäbler kormányozza majd, aki 2010-ben már megnyerte a versenyt egy Ventilo 28-assal. Az elmúlt két évben egyre gyorsulnak, de nagy reményeik elsősorban gyenge szélben lehetnének a mindösszesen 750 kilós hajóval.
Két Ventilo 28-as is az esélyesek közt szerepel, a korábban Geminiként, újabban Rapidophenként versenyző hajót az egyik legtapasztaltabb magyar katamarános, Várady-Szabó János kormányozza, de a rövidebb vízvonalú kisebb hajónak inkább csak nagyon gyenge szélben lehetne esélye a nagyobb többtestűekkel szemben. A másik Ventilo 28-as, a 2010-es győztes NaturAqua, mely a 2014-es versenyen a Siófok-Keszthely távot erős szélben is a leggyorsabban teljesítette.
Két Exterme 40 típusú katamarán is magyar tulajdonba került a közelmúltban és a nagy szélben sebességfölényüket érvényesíteni tudó vitorlások tavasszal Kaiser Kristóf, illetve Rauschenberger Miklós kormányzásával nagyot versenyeztek.
Az egytestű hajók közt nagy harc várható a két balatoni Libera, a Raffica és a Principessa, illetve az átalakított, felújított, kikönnyített, sokszoros győztes Lisa között. Nem szabad leírni ezeket a típusokat sem, hiszen 2014-ben a Raffica Libera is megdöntötte a Nemere-rekordot.
A szervezők szerdán közleményben arra figyelmezettek: a várható erős szél miatt csak azok vágjanak neki a mintegy 155 kilométeres távnak a 48.Kékszalag Erste World Nagydíjon, akik erre felkészültek mind személyes képességeiket, mind hajójuk műszaki állapotát tekintve.
A 48. Kékszalag Erste World Nagydíj, Európa legnagyobb tókerülő versenye csütörtökön reggel kilenc órakor indul Balatonfüreden. A versenyen együtt rajtolnak a hagyományos, egytestű hajók és a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók. A cél a Balaton körülvitorlázása a legrövidebb úton a 155 kilométeres Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Tihany-Balatonfüred pálya teljesítésével, kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül, maximum 48 óra alatt. Az eredményhirdetést a balatonfüredi Gyógy téren tartják szombaton este hat órától.