Körülbelül egy hete egy Airbus A320, OE-LBM "Arlberg" lajstromjelű gép szállt le a schwechati repülőtéren, miután a pilótafülke ablakait és a gép orrát teljesen összetörték a jéggolyók - írja az autoszektor.hu.
A gép 173 utassal a fedélzetén körülbelül 6000 méteres magasságban, a stájerországi Hartberg közelében repült bele a jégesőbe. A pilóták semmit sem láttak az összetört szélvédő miatt, ezért vészhelyzetet jelentettek. A repülőben keletkezett károk ellenére a járat biztonságban landolt, senki sem sérült meg.
Azt viszont, hogy a gép miért nem kerülte meg a zivatarcellát, nem csak a légitársaság vizsgálja, hanem a szövetségi hivatal is.
Az Állambiztonsági Nyomozó Testület (SUB) vizsgálja az ügyet, ami valószínűleg azokra a közelmúltbeli állításokra is választ fog adni, amelyek szerint a repülés parancsnoka közvetlenül a jégesőbe tartó repülés előtt nem tartózkodott a gép pilótafülkében. Erről az Austrian Airlines (AUA) egyelőre nem nyilatkozott.
A légitársaság azt az állítást is tagadja, miszerint a repülést akkor felügyelő tiszt mindössze körülbelül 100 óra tapasztalattal rendelkezett. Az AUA a Heute kérdésére hétfőn azt nyilatkozta: "Mindketten nagyon tapasztaltak a szerepükben az A320-as repülőgépen töltött teljes repülési és repülési órák tekintetében. Tévesek azok a médiajelentések, amelyek szerint egy személynek csak száz órányi repülési tapasztalattal kell rendelkeznie".
A vállalat szóvivője szerint az eljárás idejére a gép személyzetét felmentik a szolgálat alól, ami jelen esetben körülbelül egy hetet fog felölelni. A repülési adatok és a kezdeti megállapítások kiértékelése után az érintett személyzetnek "összehangolt képzést vagy oktatást" kell végeznie. Ezt követően repülésoktatók támogatásával visszahelyezik őket a repülési szolgálatba.