Nyitókép: Getty Images

Visszavonulót fújtak a kínaiak, nem épül meg egy európai akkumulátorgyár

Infostart
2024. május 28. 12:14
A SVOLT nevű vállalat indoklása szerint az elektromos mobilitásra való átállás nagy kihívások elé állítja az autópiacot, miközben az egyenlőtlenül elosztott támogatások miatti piaci torzulások is nagy károkat okoznak.

Korábbi terveivel ellentétben mégsem épít akkumulátorgyárat a németországi Brandenburg tartományban a kínai SVOLT, amely többek közt az egyenlőtlenül elosztott támogatásokkal, a piaci torzulásokkal és a belső égésű motorok kivezetése miatt kialakult vitákkal indokolta döntését – írja a Portfolio az electrive.com beszámolója alapján.

A kínai vállalat közölte: újraértékelte stratégiáját, és a vezetőség arra jutott, már nem tűnik jó befektetésnek a németországi beruházás. Mostani döntésüket nagymértékben befolyásolta a nemzetközi büntetővámok kivetése, valamint az alacsony szintű tervezési biztonság, továbbá jelezték, hogy egy fontos ügyfél is törölte a projektjét.

„Az autópiac jelenleg világszerte nagyon komoly kihívásokkal küzd, amelyeket elsősorban az elektromos mobilitásra való átállás okoz”

– fogalmazott Kai-Uwe Wollenhaupt, a SVOLT Europe elnöke. Hozzátette: a mostani folyamatok néhány autógyártónál drasztikus stratégiai kiigazítást eredményeztek.

A SVOLT még 2022 szeptemberében jelentette be, hogy újabb – 16 gigawattóra kapacitású – akkumulátorcella-gyártó létesítményt hoz létre az európai piacon. A vállalat át is vett egy üzemet Lauchhammerben, ahol korábban a Vestas szélturbinák lapátjait gyártotta. A termelést jövő év elején kellett volna elkezdeni.

A mostani bejelentés alapján azonban a SVOLT még jó ideig nem fog cellákat gyártani Európában, viszont nem tett le a szintén németországi Saar-vidéken, Überherrnben létesítendő másik gyártóüzemének az elindításáról, ennek eredetileg 2023 végére kellett volna megtörténnie, de az építkezést különböző okok miatt többször is elhalasztották.