Nyitókép: Pixabay

Az osztrák parlament zöld jelzést adott a 30 kilométeres sebességkorlátozásnak

Infostart
2024. április 18. 19:35
Mostantól a települések szabadon dönthetnek a korlátozás bevezetéséről.

Az uniós tagállamoknak előírt klímavédelmi célokat Ausztriának is 2030-ra kell elérnie, ezért a kormány tervet készített, amelyet a közelmúltban nyilvános vitára bocsátott. Ennek részeként döntött úgy, hogy megkönnyíti a kisebb lakott települések önkormányzatainak dolgát. Az ezt célzó, óránként 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezetését engedélyező határozatot a parlament is jóváhagyta.

A törvényhozás alsóháza, a Nemzeti Tanács által elfogadott terv szerint az önkormányzatok a jövőben könnyebben léptethetnek életbe óránként 30 kilométeres korlátozást. A július 1-jén életbe lépő szabályozás tartalmazza a leginkább érintett "rizikós" területeket, mindenekelőtt az iskolák, az óvodák, a kórházak és az időskorúak számára fenntartott intézmények körzetét.

Az önkormányzatok számára a sebességkorlátozás eddig sem volt teljesen tiltott, de a megfelelő intézkedést bürokratikus akadályok nehezítették, így a többi között szakértői jelentés kellett a korlátozás elrendeléséhez.

Az osztrák hírportálok által ismertetett részletek szerint az intézkedés középpontjában a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésbiztonságának növelése áll.

A konzervatív Osztrák Néppártból (ÖVP) és a Zöld Pártból álló kormánykoalíció elégedett volt a tervezetével, amelyet az ellenzéki liberális Neos párt is fenntartás nélkül támogatott. Leonore Gewessler zöld párti közlekedési miniszter úgy értékelte, hogy a 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozás elősegíti a balesetek számának csökkentését, mint ahogy a szén-dioxid-kibocsátás, valamint a közlekedési zajok mérséklését is.

Az ellenzéki Osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) alapjában véve üdvözölte a határozatban foglaltakat, de úgy értékelte, hogy az önkormányzatokra továbbra is jelentős adminisztrációs terhek nehezednek. A szintén ellenzéki Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) is támogatta a határozatban foglaltakat, de egyidejűleg aggodalmának adott hangot a "személyes mobilitás" lehetséges korlátozásai miatt