Egyebek mellett denevérdobozokkal próbálták tiltakozók kitakarni a kamerákat Londonban, akadályozva a pénzbeszedést - írja a Lead Stories híradása nyomán a Vezess.hu. London volt az egyik első város, amelyik már 2003-ban bevezette a behajtási engedélyt, más néven dugódíjat. Ez egy olyan útdíj, amit a London kijelölt területeire behajtó gépjárművek után kell fizetni. Fő célja a forgalmi torlódások csökkentése, illetve forrásgenerálás a városi pénztár számára. A rendszert a londoni közlekedési vállalat, a Transport for London (TfL) működteti.
Mára nem csak a belvárosban, hanem London egész területére díjfizetést vezettek be.
2017-ben aztán bevezették az ULEZ (Ultra Low Emission Zone - ultraalacsony kibocsátási zóna) besorolású területet is, ami a folyamatos bővítés után ma már 32 városrészre terjed ki. A tavalyi bővítés sokaknak nem tetszik, ugyanis a szennyezőnek minősített járművek (benzinesnél EURO4, dízelnél EURO6 besorolás alatt), amelyekből még rengeteg közlekedik a szigetország útjain, magas, napi 12,5 fontos behajtási díjért közlekedhetnek csak ezeken a részeken. Bliccelni sem érdemes, ugyanis a büntetés 180 font (körülbelül 82 ezer forint). Egyedül a tisztán elektromos járműveket használók díjfizetés nélkül.
A legutóbbi zónabővítés különösen nagy feszültséget szült, a tiltakozás pedig néha rongálássá fajul. Mint írják, leginkább egyszerűen megrongálják a forgalomfigyelő kamerákat, de olyan eset is történt, amikor felrobbantottak egyet. Ezután változtattak a tiltakozás módszerén az ellenzők, remélve, hogy sikerül szabotálni a kamerák működését:
mivel a denevérek és azok akár természetes, akár mesterséges élőhelye is szigorúan védett, íhy London déli negyedeiben több helyen is denevérdobozokat függesztettek a kamerák elé.
Az ULEZ-díj ellenzői nem vállalták a felelősséget a dobozok kihelyezéséért, de az biztos, hogy alaposan megnehezítették a TfL számára a kamerák ellenőrzését, karbantartását, esetleges újak felszerelését. Mint írják, ez elsőre okos ötletnek tűnhetett, ám a törvény kimondja, hogy:
"tilos bármivel felszerelni, vagy bármilyen eszközzel eltakarni ezeket a forgalmi kamerákat, amelyek figyelik az alacsony kibocsátású zónába be- és kilépő járműveket a brit fővárosban és környékén. A város közlekedési hálózatát üzemeltető Transport for London szóvivője szerint a kormányhivatal törvényesen el fogja távolítani ezeket a dobozokat."
Plusz a denevérek védelmével foglalkozó civil szervezet munkatársa szerint kizárt, hogy a városi utcákon található póznákra kihelyezett odúkba denevérek költözzenek.