Egy Londonból Orlandóba tartó charterjárat kénytelen volt leszállni, miután a személyzet több mint 4 ezer méteres magasságban vette csak észre, hogy két ablak is hiányzik a repülőről – írta meg korábban az Infostart is. Most az első vizsgálatok eredményeiről a Daily Mail cikke alapján a 24.hu azt írta, a Titan Airways gépe október 4-én szállt fel a londoni Stansted repülőtérről, mielőtt a személyzet észrevette, hogy az ablakok megsérültek egy előző napi filmforgatás során. Az Airbus A321-es gépen összesen 20 fő, azaz a 11 fős személyzet – három pilóta, egy mérnök, egy rakodómester, hat utaskísérő – és kilenc utas tartózkodott.
Az első jeleket rögtön a felszállás után megtapasztalták az utasok, mivel a kabin jóval hidegebb és zajosabb volt a szokásosnál, azonban csak 3 ezer méter fölött, a biztonsági övek kikapcsolása után vették észre, mekkora valójában a baj. Ekkor ugyanis a rakodómester a gép hátsó része felé vette az irányt, és a hiányzó ablakok közelébe érve az volt az első reakciója a zajra, hogy annyira hangos, hogy halláskárosodáshoz vezethet.
Ezután felfedezett egy ablaktömítést az egyik ablakon, amelyet „csapkodott a légáramlat”.
Közel 4300 méteres magasságban járt már ekkor a repülőgép, a személyzet pedig meghozta azt a döntést, hogy nem emelkednek tovább és lecsökkentik a sebességet. Egy mérnök és az egyik pilóta ezután megnézte az ablakokat, és egyetértettek, hogy a repülőgépnek vissza kell térnie Stanstedbe. A gép 36 perccel a felszállás után landolt ismét Londonban.
Ha a gép tovább emelkedik, a rajta utazók eszméletüket veszthették volna az alacsony légnyomás miatt.
A leszállás után a személyzet megvizsgálta az ablakokat, és rájöttek, hogy kettőnek hiányzik a szerelvénye, a belső és a külső panelja és a gumitömítése. Mindössze egy réteg műanyag üveg maradt a helyén, ami arra szolgál, hogy az utasok ne érhessenek hozzá a külső üvegekhez, valamint egy harmadik ablak belső ablaka és tömítése is hiányzott.
A portál értesülése szerint az ablakokat egy filmforgatás során használt nagy teljesítményű lámpák rongálták meg. Olyan lámpák, amelyekkel „a napfelkelte illúzióját akarták kelteni”.
Ezek olyan erős lámpák, hogy a megvilágított tárgyakat legalább 10 méterre kell tőlük elhelyezni, ha nem akarunk kárt tenni bennük.
A légi közlekedési baleseteket vizsgáló hivatal jelentése szerint a lámpák több mint öt órán keresztül világították a repülőgép jobb oldalát, a bal oldalát pedig négy órán keresztül. A vizsgálat kimutatta, hogy a lámpa okozta forróság miatt az ablakelemeket rögzítő hab vagy „deformálódott és összezsugorodott”, vagy teljesen megsemmisült és eltűnt.
A hivatal jelentése szerint súlyosabb következményei is lehettek volna az esetnek, csak a szerencsén múlt, hogy nem történt katasztrófa.