Egyelőre nem tudni, mi okozta a rendszerhibát: az amerikai szakemberek megkezdték az eset kivizsgálását. Az első információk szerint nem valószínűsíthető, hogy kibertámadás zavarta volna meg az amerikai légi közlekedést - írja a Reuters.
A több órán át tartó leállás során csak azok a járatok közlekedhettek, amelyek már a levegőben voltak akkor, amikor meghibásodást érzékelték.
Az érintett Notice To Air Missions rendszer kulcsfontosságú szerepet tölt be a légi közlekedésben a CNN cikke szerint. A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szerint
ez értesíti a gépek pilótáit az esetleges kifutópálya-lezárásokról, berendezések meghibásodásáról és egyéb, a repülési útvonal mentén várható potenciális veszélyforrásokról.
A kereskedelmi repülőjáratok pilótái valós idejű repülési információkat kapnak a rendszertől a lehetséges veszélyekről, illetve korlátozásokról. Nem ez az egyetlen forrás a pilóták számára a hasonló információkkal kapcsolatosan, de azt a jelen eset is mutatja, mekkora jelentősége van a rendszernek.
Biden szerint pár órán belül kiderül az ok
A rendszerhibáról Joe Biden amerikai elnököt is értesítették: ő a sajtót arról tájékoztatta, hogy az FAA néhány órán belül tudni fogja, mi okozta a meghibásodást - írja a BBC.
Az FAA rendszerleállása hetekkel azután következett be, hogy a Southwestnél tavaly év végén történt működési zavar miatt utasok ezrei rekedtek reptereken. A karácsony előtti súlyos téli vihar és a texasi székhelyű légitársaság elavult technológiája a múlt hónapban több mint 16 ezer járat törléséhez vezetett.
"Amerika közlekedési hálózata jelentős fejlesztésekre szorul.
Felszólítjuk a szövetségi döntéshozókat, hogy korszerűsítsék a létfontosságú légi közlekedési infrastruktúránkat" - mondta Geoff Freeman, az amerikai légitársaságokat, szállodákat, autókölcsönző cégeket és vidámparkokat képviselő U.S. Travel Association elnök-vezérigazgatója.
A Cirium adatai szerint szerdán összesen 21 464 járat indult volna az Egyesült Államok repülőteréről, amelyek közel 2,9 millió utas szállítottak volna.