Nyitókép: Pier Marco Tacca/Getty Images

Egy hétre hazaküldi az irodából dolgozóit a Nike

Infostart
2021. szeptember 1. 16:10
Szeptemberben visszatérnek az iroda munkavégzéshez a Nike oregoni központjának dolgozói: ezt megelőzően mindannyian egyhetes fizetett szabadságot kapnak a cégtől mentális egészségük érdekében.

Nem a sportszermárka az egyetlen, amely úgy gondolja, másfél év a koronavírus turbulenciájában végzett otthoni munkája után szüksége lehet arra mindenkinek, hogy egy kicsit felkészüljön az irodába történő visszatérésre: a Nike mellett a Bumble és a a LinkedIn is adott már némi mentális feltöltődésre lehetőséget adó, soron kívüli szabadságot alkalmazottainak, írja a BBC.

"Szánjatok időt a kikapcsolódásra, a stresszoldásra és a szeretteivel való együttlétre" – írta Matt Marrazzo, a Nike egyik vezetője a munkatársaknak küldött üzenetében.

Egyre növekvő azoknak az otthonukban dolgozó embereknek a száma, akik kiégés jeleit tapasztalják magukon az elmúlt másfél év után. Sokan vannak, akik még mindig nem szívesen térnek vissza az irodába: több nagy cég, köztük az Apple, az Uber és a Wells Fargo egyelőre halasztja is az irodai munkavégzés kezdetét az amerikai koronavírus-helyzet miatt.

A Nike központjának dolgozói mindennek jegyében ezen a héten pihenhetnek. Marrazzo a LinkedInen tette meg a bejelentés a rendkívüli fizetett szabadsággal kapcsolatosan a múlt héten.

"Ne dolgozzanak" – írta, hozzátéve, hogy az elmúlt év kemény volt, mindenki traumatikus eseményt élt át.

"Egy olyan évben, amelyhez fogható nem volt még,

a pihenésre és a regenerálódásra szánt idő kulcsfontosságú a jó teljesítményhez és a józan ész megőrzéséhez.

Ez nemcsak egy szabad hét, hanem annak elismerése, hogy a mentális egészséget előtérbe helyezve is elvégezhetjük a munkánkat" – írta akkor.

Szakértők szerint az intézkedést az is lehetővé tette, hogy a Nike jó évet zár, részvényei és eladásai egyaránt jól állnak.

A Bumble, egy online társkereső, amelyen csak nők kezdeményezhetnek, még júniusban adott egy szabad hetet dolgozóinak. Az ötlet az alapítóé volt azt követően, hogy arra jutott: a cég dolgozói kollektíve kiégtek. A LinkedIn dolgozói áprilisban pihenhettek, a Citi Group pedig márciusban jelentette be a Zoom-mentes péntekeket, azaz az olyan hétzáró munkanapokat, amelyekre nem szerveztek videómeetinget.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!