Nyitókép: Twitter

Közel 700 repülőt ellenőriznek az USA-ban és Európában

Infostart / MTI
2018. április 21. 10:03
A Southwest Airlines amerikai légitársaság végzetes balesete után az amerikai és az európai légiközlekedési hatóság elrendelte pénteken összesen 680 olyan hajtómű rendkívüli műszaki ellenőrzését, mint amilyennel az érintett Boeing 737-es is fel van szerelve.

Kedden a Southwest New York és Dallas között közlekedő járatán repülő Boeing 737-es hajtűművének egyik ventilátorlapátja letört, és ez hajtóműrobbanást idézett elő. A hajtóműrobbanás nyomáscsökkenést okozott a kabinban 10 ezer méter magasan, és kitört egy ablak. A légnyomáskülönbség egy női utast majdnem kiszippantott az ablakon. Noha sikerült őt visszahúzni, sérüléseibe belehalt. Megsérült a balesetben további hét ember. A gép - amelyen 149 utas és ötfőnyi személyzet utazott - kényszerleszállást hajtott végre Philadelphiában.

Philadelphia, 2018. április 18. Az ABOURMAN nevű Instagram-felhasználó által közreadott képen szakértők vizsgálják a Southwest Airlines 1380-as járatának felrobbant hajtóművét a Philadelphiai Repülőtéren 2018. április 17-én, miután a gép kényszerleszállást hajtott végre. A New Yorkból a dallasi Love Fieldbe tartó járat hajtóműve repülés közben robbant fel, a gép ablakai betörtek, a balesetben egy ember életét vesztette. (MTI/EPA/Amanda Bourman)

Egyebek között a Boeing 737-esek a francia Safran és az amerikai General Electric közös vállalata (CFM International) által gyártott CFM56-7B típusú hajtóművével vannak felszerelve.

A hajtómű-ellenőrzést azonnal el kell kezdeni, és 20 nap alatt elvégezni a 680 hajtóművön, amelyek közül 350 amerikai légitársaságok gépein található.

2016-ban a Southwest egyik járata a CFM56-7B típusú hajtómű ugyanilyen meghibásodása miatt hajtott végre kényszerleszállást Floridában.