A 10 millió eurós kísérleti projektről hétfőn írt alá szándéknyilatkozatot a MAN Truck & Bus a Bécsi Agrártudományi Egyetem 15 nagyvállalat támogatását élvező Council für nachhaltige Logistik (CNL) kutatócsoportjával.
Christian Kern osztrák szövetségi kancellár iránymutatónak nevezte a kezdeményezést, Jörg Leichtfried közlekedési, innovációs és technológiai miniszter pedig a projekt költségvetési támogatására tett ígéretet. A miniszter hangsúlyozta az elektromos járművek alkalmazásában rejlő nagy lehetőségeket a hulladékgazdálkodásnál és a tűzoltóságnál is. Egy tanulmányt idézve rámutatott, hogy az elektromos mobilitás potenciálisan 30 ezer munkahelyet teremthet és három milliárd euró hozzáadott értéket hozhat létre Ausztriában.
Joachim Drees, a MAN vezérigazgatója szerint a kezdeményezés mérföldkőnek számít a vállalat történetében. Elmondta, hogy a MAN az idén kilenc, a nagyobb áruházláncok flottájának szolgálatába állított elektromos tehergépjárművel kezdi meg a próbaüzemet elsősorban belvárosi forgalomban. A járművek száma 2018 végére 250-re növekedhet. 2019-ben a MAN megjelenik egy teljesen elektromos városi busszal is, az elektromos teherautók sorozatgyártása pedig 2021-ben kezdődne meg évi "négy számjegyű nagyságrendben".
A kísérleti szériás elektromos tehergépjárművek optimális üzemi körülmények közepette 200 kilométeres hatótávval rendelkeznek, kedvezőtlen körülmények közepette pedig 120 kilométeres hatótávval. A járművek gyorstöltésének időtartama egy óra.