A Woman Is Holding A Credit Card, Typing on A Laptop Keyboard. Theres a Notepad and a Pen next to it. The Concept of Buying Online, Ordering Products at Home, and paying via the Internet.
Nyitókép: Aleksandr Zubkov/Getty Images

PwC: tavaly az e-kereskedelem nőtt a leggyorsabban Magyarországon

Infostart / MTI
2025. február 14. 12:06
A magyar e-kereskedelem 2024-ben 1900 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el, ez csaknem 15 százalékos növekedés, melyből 17 százalékot, 330 milliárd forintot az import generált - derült ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból.

A belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni, addig az import 17 százalékot. Az online rendelések negyede már automatákon keresztül jut el a vásárlókhoz.

A kutatás szerint a teljes forgalmon belül Temu dominál: a kínai óriás 2024-ben több mint 9 millió megrendelést teljesített mintegy 110 milliárd forint értékben, az aktív vásárlói bázisa pedig elérte az 1,8 millió főt. Az online vásárlók harmadának ott van a Temu applikációja a telefonján. A vevők 77 százaléka az olcsóbb, kedvezőbb árak miatt vásárolt innen, de

sokan a nagyobb választék, az egyszerű vásárlási folyamat és a magyar nyelvű weboldal miatt (is) őket választották.

A jelenleg is aktív 4,2 milliós magyar online vásárlói bázis három csoportba sorolható: a ritkán vásárlók (31 százalék), az eseti vásárlók (38 százalék) és a rendszeres vásárlók (31 százalék). Az online rendelések 39 százalékát már bankkártyával vagy egyéb digitális fizetéssel egyenlítik ki, míg az utánvétes tranzakciók aránya 61 százalék.

A hazai vásárlók árérzékenysége, a globális szereplők kedvező árai és szolgáltatási színvonala nagy nyomást helyeznek a magyar kereskedőkre, akik technológiai fejlesztésekkel, innovatív stratégiákkal és fokozott marketingtevékenységgel próbálják felvenni a versenyt.