Nyitókép: Fotokot197/Getty Images

Új, hosszabb járatokat tervez a WizzAir, de nem a magyar utazóknak

Infostart
2024. szeptember 25. 10:58
A jövő márciusban induló, London és Szaúd-Arábia között közlekedő, hétórás utak célközönsége a zarándokok lennének. A légitársaság a Közel-Keleten és Ázsiában is terjeszkedne, tengerentúli utakat azonban nem tervez.

Az utasok a hétórás szaúdi úton semmit sem kapnak ingyen. A légitársaságnak pénzbe kerül az étel, az ital és a poggyász szállítása - írja az Index, idézve a légitársaság vezérigazgatójának Bloombergnek adott interjúját.

Váradi József a lapnak úgy fogalmazott: "Ha szórakozni kívánnak, a szórakozás feltételeit maguknak kell megteremteniük". Szerinte az általa vezetett cég ebben nem tud az utasoknak segíteni.

Márciusban mutatkozik be a WizzAir új, nagy hatótávolságú, keskeny törzsű gépe a London és a szaúdi kegyhely, Dzsidda között közlekedő járatokon. Mint írják, sok légitársaságtól eltérően ezen nem szolgálnak fel háromfogásos menüt. Az ülések nem lesznek dönthetők és az utas előtti fejtámlán nem lesz szórakoztatásra alkalmas kijelző.

A maximum 239 utas három mosdón osztozhat, amelyeket egyetlen, szűk folyosón elhaladva érhetnek el.

Egy Londonban tartott sajtótájékoztatón a vállalatvezér felvázolta további terveit, mely szerint a fapados légitársaság azt tervezi, hogy ilyen, Airbus A321 XLR típusú gépekkel további útvonalakat nyit Európából a Közel-Keletre és Ázsiába. Az első ilyen járat Gatwick és Szaúd-Arábia között fog közlekedni, a jegy pedig majdnem pontosan 135 fontba, átszámítva körülbelül 63 ezer forintba kerül majd. A vezérigazgató szerint egy ilyen járat turisztikai és vallási szempontból is vonzó lehet.

A hosszú járatokra alkalmas, egyfolyosós gép egy zökkenőmentes év után mutatkozik be a magyarországi székhelyű légitársaság flottájában, amely nemrég azzal tett szert nemzetközi hírnévre, hogy elsőként vezette be a jegyvásárlás előfizetéses rendszerét. A profitelvárásokat valamelyest csökkentette, hogy a cég néhány gépe a hajtóművek elhúzódó karbantartása miatt a földön maradt - írják.

A WizzAir azt tervezi, hogy ugyanilyen XLR gépet indít 2025 júniusában a milánói repülőtérről az Arab Emirátusok fővárosába, Abu-Dzsabiba. ezek a jegyek 100 euróba, azaz megközelítőleg 40 ezer forintba fognak kerülni. A légitársaság, növekedési terveivel összhangban, 47 XLR-t rendelt, a hubot, a kiszolgálóközpontot pedig az Egyesült Királyságban, a gatwicki vagy más közeli reptéren tervezi kialakítani, hogy versenybe szálljon a hagyományos légitársaságokkal.

Az XLR gépek repülési ideje akár 8 óra is lehet, miközben a WizzAir jelenleg legfeljebb 6 órás utakra alkalmas gépekkel rendelkezik.

A társaság "izgalmas" célállomásnak tekinti még Indiát, és arra számít, hogy a következő egy év során ebbe az irányba is megindíthatja gépeit. A pakisztáni piacra is betörne, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a vendégmunkásokat szállítsa az Emirátusokba és Szaúd-Arábiába, majd haza.

A szaúdi hatóságok egyébként nem engedélyezték, hogy a WizzAir helyi légitársaságot alapítson az országban. Ugyanakkor bővíti bázisát Abu-Dzabiban. A transzatlanti járatokat Váradi József kizárta a kínálatból: "Nem az a szándékunk, hogy átrepüljünk az Atlanti-óceán felett. Nem várja el tőlünk senki, hogy New Yorkba vagy Bostonba indítsunk járatot. Erre egyszerűen nem vagyunk felkészülve".

A jelenlegi tervek szerint a légitársaság 15 százalékkal növelné repülőgépparkját, de ez attól is függ, hogy az Airbus leszállítja-e határidőre a megrendelt mennyiséget.