Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Komoly gond fenyeget az elektromos autók miatt

Infostart
2024. szeptember 21. 09:00
Nagyon komoly elbocsátási hullám indulhat az európai autóiparban, ha a mostani trend fennmarad. Legalábbis ezzel riogat az egyik nagy francia autóipari szervezet vezetője. Közben az amerikai elnökválasztási kampányban is megy az autópiaci adok-kapok.

Az európai autóalkatrész-beszállító ipar munkahelyeinek fele megszűnhet a következő években, ha továbbra is a korábbinál kevesebb új autót vásárolnak az autósok, nem tér magához az elektromos autók értékesítése és folytatódik a kínai villanyautók térhódítása. Ezt jósolta Jean-Louis Bech, a francia beszállítók (Fiev) elnöke a Reuters beszámolója szerint, amit a totalcar.hu szemlézett.

„Látva hogyan alakul az európai autógyártás sajnos nem túlzás, hogy a következő öt évben, azaz nagyon-nagyon gyorsan megtörténhet, hogy az állások több mint fele odavész” – közölte a szakember.

Az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában is éppen a napokban izzott fel az autóipar jövőjéről szóló vita. Kamala Harris demokrata elnökjelölt folytatná Joe Biden elnök támogatási és vámpolitikáját, amelynek célja, hogy versenyképessé tegye az Egyesült Államok autógyártóit a kínai kihívókkal szemben az elektromos autók gyártása terén. Donald Trump, a republikánusok elnökjelöltje viszont azzal riogatja az autóiparban dolgozókat, hogy a villanyautók megjelenésével Kína egyszerűen elveszi az munkájukat.

Az Egyesült Államok kvázi a benzinmotoros autók hazája, Kína az elektromos autóké – jegyzi meg az autsó szakportál. Ez a két meghajtás nem fér meg egy piacon, mert az ázsiai országnak vannak meg a nyersanyagaik, amelyek a villanyautók gyártásához kellenek.

„Miért gyártunk egy olyan terméket, amelyben ők a dominánsak? Ők akarnak lenni a dominánsak. Nem marad az USA autóiparából semmi, ha az amerikai autóipar megpróbál átállni az elektromos autók gyártására” – hozta rá a frászt hallgatóságára a napokban az Egyesült Államok volt elnöke egyik nagygyűlésén.