Az egyszintes üzletben női, férfi és gyermekruhák mellett lakberendezési cikkeket, szépségápolási termékeket és kiegészítőket forgalmaznak majd – írták.
A budapesti nyitás jelentős lépés a társaság globális terjeszkedési terveiben: Magyarország a divatcég 17-ik piaca és a hatodik Kelet-Közép-Európában, amely jól mutatja, hogy a régió továbbra is kulcsfontosságú a márka üzlethálózatának fejlesztése szempontjából – írták.
A divatlánc a régió öt országában – Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában – 12 üzletet működtet, első boltjuk Ljubljanában nyílt 2019-ben.
Közölték: a magyarországi megjelenés után is folytatják a régiós terjeszkedést, a következő egy évben Temesváron, Prágában és a lengyelországi Bydgoszczban terveznek üzleteket nyitni.
A fenntarthatósági szempontokra kitérve közölték: a forgalmazott ruházati termékek 55 százaléka már most is újrahasznosított vagy fenntarthatóbb forrásból származó anyagok felhasználásával készül, és az arány 2030-ra 100 százalékra emelkedhet.
A társaság 2023. januárban jelentette be szándékát, hogy belép a magyar piacra.
Az 1969-ben Írországban, a Penneys márkanév alatt alapított Primark több mint 400 üzlettel rendelkezik 16 országban, munkavállalóinak száma 80 ezer felett van.
A társaság 2026-ra 530-ra növelné üzleteinek számát.
A Primark 2023-ban 9 milliárd font árbevételt ért el az előző évi 7,7 milliárd font után, működési eredménye azonban tavaly 735 millió fontra esett a 2022-es 756 millió fontról.