Nyitókép: Kenneth Cheung/Getty Images

Váratlan fordulat: meghátrált a Temu

Infostart
2024. április 10. 18:26
Látványosan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata, az online piactér már közel sem olyan agresszív a virtuális térben, mint az elmúlt hónapokban.

Váratlan fordulatnak lehetnek tanúi a Temu vásárlói, illetve potenciális vevői: eddig bármerre néztünk, a webáruház jellegzetes narancssárga logója, arculata köszönt vissza, a lehető legagresszívebben fogyasztásra buzdítva. Ehhez képest szinte eltűntek a hirdetések, az akciók, legalábbis drasztikusan visszaesett a számuk, és a honlapjukon is megszűntek a sürgető üzenetek – írja az economx.hu.

A Temu vásárlói bázisa tavaly szeptemberben alig 0,5 százalék volt a külföldről rendelők körében, de idén januárra ez a mutató felkúszott 29 százalékra.Csakhogy március 13-án eljárást indult a Temuval szemben Magyarországon: a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) beérkezett bejelentések alapján úgy döntött, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít a platform európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben, amely vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

A kínai webshopot már a német fogyasztóvédelmi szervek is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolják, manipulatív technikák alkalmazását is felróva. A Temu-jelenséget látva az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat is felül kell vizsgálni a német kormány szerint.