Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos autók és hagyományos versenytársaik versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait – állítja a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzésében, amelyet a Totalcar ismertet.
Az új cégek olyan újításokat vezetnek be a gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel csökkennek a gyártási költségek, így a régi autógyártók is kénytelenek lesznek követni ezeket a változtatásokat. Ennek eredményeként
2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé.
Ez a változás lényegesen gyorsabb lesz, mint az akkumulátorok árának mérséklődése.
Az elemzés szerint a korábban vártnál sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára. Ugyanakkor eközben a karambolokkal járó javítási költségek elszállhatnak: az elektromos autókat érő komoly balesetek utáni helyreállítás ára 30 százalékkal nőhet 2027-re.
További várható fejleménye a következő három évnek, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka 2027-re csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba, és az ágazat új korszakába lép: az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.