Nyitókép: Pixabay

Félelmetes eszköz jelenik meg a boltokban – nincs menekvés

Infostart
2024. január 26. 06:39
Az Egyesült Királyság mesterséges intelligencia alapú arcfelismerést tervez az alkoholárusításhoz a szupermarketekben, hogy egyszerűsítse a vásárlók életkorának ellenőrzését.

A korhatárhoz kötött termékek vásárlásának egyszerűsítése érdekében az Egyesült Királyság innovatív lépéseként a mesterséges intelligencia (AI) arcfelismerő technológia alkalmazását fontolgatja a szupermarketekben – írja a Portfolio. A kezdeményezéssel könnyebb lenne az alkoholvásárlás, mert segítene a korhatár betartásában.

Chris Philp rendészeti miniszter elmondta, hogy tárgyalások folynak a hatályos jogszabályok lehetséges módosításairó, ami lehetővé tenné a pénztáraknál elhelyezett kamerák használatát a vásárlók életkorának megbecslésére.

Tavaly számos kísérletet végeztek olyan ismert szupermarketláncok, mint a Tesco, az Asda, a Morrisons és a Co-op a Yoti digitális személyazonosság-ellenőrző céggel együttműködve. A kísérletek során olyan korbecslési technológiát alkalmaztak, amely lehetővé tette, hogy a 25 évnél idősebbnek vélt személyek további ellenőrzés nélkül vásárolhassanak alkoholt. A fiatalabbaknak viszony igazolniuk kellett magukat.

Ha ezt bevezetik, akkor vélhetően kevesebb kiskorú próbálna meg alkoholt vásárolni, csökkenne a személyzettel szembeni agresszió, amellyel szembesülni szoktak, amikor elkérik a papírokat.