Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

A számok alapján bajban van a MÁV

Infostart
2023. szeptember 4. 08:41
A MÁV-csoportnál, a Volánnal együtt, 4500 állás betöltetlen - írja a Népszava.

Szeptember végére a zavartalan vasúti közlekedést biztosító munkakörök közül a mozdonyvezetők, a váltókezelők és a jegyvizsgálók többsége kimeríti nem csupán az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is - írja a Népszava túl azon. hogy számításuk szerint 4500 álláshely betöltetlen a közlekedési vállalaltoknál.

Azt is hozzáteszik, hogy "egyéni különmegállapodásokkal, extra díjazás fejében további száz órával növelhető a túlórakeret, de ez már teljes egészében a munkavállaló döntése".

A lap kérdése Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke azt mondta: "Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket".

A szakemberhiány nem új keletű jelenség a MÁV-csoportnál. Korábban arra is volt példa, hogy mozdonyvezető híján nem tudtak elindítani elővárosi járatokat.