Megtévesztette üzletfeleit a bankkártyaterminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget, a vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele – közölte a hatóság.
A közleményben felidézik, hogy a nemzeti versenyhatóság lezárta a vizsgálatát, amelyet a bankkártya-terminálok telepítésével és üzemben tartásával foglalkozó Fizetési Pont Kft. üzleti kampányainak ügyében folytatott. Az eljárás feltárta, hogy a cég több szempontból is tisztességtelenül befolyásolta ügyfeleinek üzleti döntéseit.
A vállalkozás elhallgatta kampányaiban a kereskedők elől, hogy a bankkártyák elfogadásához nem elegendő számukra a terminálok telepítése, hanem hosszú távú, 3-5 éves számlavezetési és pénzforgalmi szerződés szükséges a vállalkozáscsoport egy másik cégével, a két szolgáltatás pedig kizárólag együtt vehető igénybe.
A cég emellett
megtévesztő módon népszerűsítette kedvezményesként, akciósként az ajánlatának egyes elemeit,
így különösen a kártyaterminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalékot és annak mértékét - írják a közleményben.
A GVH Versenytanácsa súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy a jogsértés az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult, és hosszú időre fejtette ki hatását. A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor azt is, hogy a cég részben önként korrigálta a megtévesztő gyakorlatot - tájékoztatott a GVH.
A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta - és egyúttal kötelezettségként előírta - a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt 2020-2021-ben szerződött a vállalkozással, és még mindig a cég ügyfele - közölte a GVH.