A tájékoztatás szerint a fogyasztói felmérés eredményei és a piaci szereplőkkel folytatott egyeztetések alapján április elejéig állítják össze a szakmai ajánláscsomagot, hogy segítsék a vendéglátóipari vállalkozások fogyasztóbarát önszabályozását.
A közleményben felidézik, hogy a kamarában tavaly munkacsoport alakult azzal a céllal, hogy önszabályozó piaci megoldást keressen a repohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságokra. Ennek részeként 2022 végén felmérték a felhasználók igényeit, az online felmérés kérdőívet egy hónap alatt több mint 4 ezren töltötték ki.
felmérés szerint a felhasználók számára a legnagyobb problémát a visszaváltási lehetőségek követhetetlensége jelenti. A vendégek leginkább pénzért szeretnék visszaváltani poharukat, de egy repohár-automatát is jó ötletnek tartanának. A legkevésbé népszerű ötletnek a helyszínen hagyandó, de ingyenes repohár bizonyult.