Nyitókép: audioundwerbung/Getty Images

Kiderült, melyik márka hívta vissza legtöbbször az hibás autóit

Infostart
2023. március 10. 05:40
Az elmúlt 40 évben összesen 22 651 alkalommal hívták vissza a szervizekbe a gyártók egyes autókat.

Az elmúlt években az autók egyik vagy másik hibás alkatrésze vagy kiegészítője miatt több nagy visszahívás is bosszantotta az autósokat. A Visual Capitalist adatszolgáltató vállalat szakértői úgy gondolták, érdemes lenne utánanézni, hogy összesen hány visszahívást is szenvedtek el az autósok az elmúlt évtizedekben – írja a Totalcar.

A jelentés összesítése szerint az elmúlt 40 évben összesen 22 651 alkalommal hívták vissza a szervizekbe a gyártók egyes autókat, mert értékesítésük után hibát fedeztek fel bennük. Ezek közül:

  • 2303 valamilyen felszereléssel volt kapcsolatos,
  • 442-ben a gumiabronccsal volt a gond,
  • 220-ban pedig a gyermekülés valamelyik elemét kellett javítani.
  • 19 686 visszahívásnál az autó valamilyen elválaszthatatlan alkatrésze volt hibás.

A Visual Capitalist vizsgálata szerint az elmúlt években gyorsan nőtt a visszahívások száma. Az emelkedő trend 2014-ben indult és 2021-ben érte el a csúcsát, amikor 1093 visszahívás történt.

A visszahívások okai között nem meglepő módon egyre gyakrabban szerepel az elektronikus kiegészítő alkatrészek meghibásodása. Ezek területén 2007 óta figyelhető meg egy határozott emelkedő trend. Az ok eléggé nyilvánvaló: ahogy egyre több vezetéstámogató és egyéb elektronikát építenek az autókba egyre nagyobb eséllyel kerül ezek közé hibás darab.

A Ford szerezte meg az első helyet 2022-ben, ám összességében a General Motors autóit hívták vissza a legtöbbször az elmúlt 40 évben. Az amerikai cég egyik legkínosabb esete az volt, amikor több millió autóját kellett visszahívnia a gyújtáskapcsoló hibája miatt.

A teljes lista itt található.