Nyitókép: tampatra/Getty Images

Megszólalt az E.ON a napelemengedélyek ügyében

Infostart
2023. február 7. 05:00
A robbanásszerű igénynövekedést lassabban tudják kiszolgálni, ezért az ügyfelek türelmét kérik.

Tavaly több mint 130 ezer naperőmű-létesítési igény érkezett a szolgáltatókhoz, ez nagyságrendileg annyi, mint az elmúlt tíz évben összesen. A rezsicsökkentés csökkentése, majd a napelem-korlátozás októberi bejelentése óriási megterhelést jelent a szolgáltatóknak, rengetegen várnak az engedélyekre. A napi.hu megkérdezte az E.ON hálózatokért felelős vezérigazgató-helyettesétől, Katona Ádámtól, hogy mire számíthatnak mindazok, akik továbbra is valamilyen válaszra várnak a szolgáltatójuktól.

Mint elmondta, három problémakör is van:

  • a beérkezett tömeges igények feldolgozása – ezen átcsoportosítással, túlórával, digitalizációval, robotikával próbálnak úrrá lenni
  • a napelemes beruházások megvalósulása – ehhez alapanyagokra, inverterekre van szükség, amelyek ekkora mértékben nem állnak rendelkezésre
  • a napelemek csatlakoztatása a hálózatra

Katona Ádám elmondta, hogy ezt az „elképesztő mértékű, robbanásszerű változást”, amit az igénybejelentések számában tapasztaltak, ezt „nem képes kisebb zökkenők nélkül” lekezelni az ügyfélszolgálat. Az E.ON hálózatokért felelős vezérigazgató-helyettese

az ügyfelek megértését és türelmét kérte.

„Ígéreteket azért nem tudok tenni, merthogy ez a feldolgozás folyamatosan halad, és nagyon sok mindentől függ, hogy egy egyedi ügyféligény mikor kerül sorra” – tette hozzá.

A megnövekedett feladatok miatt első körben átcsoportosították az ügyfélszolgálati tevékenységeiket, máshonnan vontak el erőforrást, valamint majdnem száz fővel bővítették is a kapacitásaikat. A hálózati területen összességében közel háromezer fő dolgozik, és ahhoz képest növelték meg a létszámot.