A vezess.hu a Datahouse 17 adatai alapján arról tudósít, hogy idehaza szárnyal az új luxusautók, az óriási SUV-ok és a sportkocsik értékesítése.
2022 első hat hónapjában 57 411 darab új személyautó állt forgalomba Magyarországon, ami 11,42 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi időszak adatánál, vagyis markáns mínuszba csúszott az értékesítés. Egy év alatt eltűnt 7405 autó.
Miközben a piac általában zsugorodik, a visszaesés nem minden autófajtára jellemző. Sőt. A legdrágább, luxus kategóriában 52,7 százalékos növekedés volt, a nagy egyterűek eladása pedig 39,3 százalékkal nőtt. A nagy méretű SUV-okból 16,1 százalékkal, a sportautókból pedig 15,2 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban.
Összességében a drága luxus és sportkocsik értékesítése 15,2 százalékkal nőtt Magyarországon a tavalyi eladásokhoz képest.
Ugyanakkor a kis egyterű autók eladása 61,9 százalékkal csökkent, a miniké 48,7 százalékkal, a kiskocsik 27,7 százalékkal, a közepes méretű SUV-ok eladása pedig 19 százalékkal lett kevesebb.
Bár a legdrágább kategória eladásának darabszámai szerények, az árbevétel mégis igen látványos. Az autó portál véleménye szerint egyértelműen hasít az 50-100-150 millió forintos árkategória. Mi több, az egyik patinás sportmárkából nem tudnak annyit behozni, amennyit a kereskedők ne tudnának eladni - írja a vezess.hu.