2022-ben húsba vágóan érzi az átlagpolgár a szinte minden fogyasztási termékre és szolgáltatásra kiterjedő inflációt, az úgynevezett kárinfláció azonban már jóval korábban elkezdődött – fogalmaz a Vezess.hu. Erre rakódik rá az autópiacon az idei áremelkedés, ezért az autós szaklap arról érdeklődött néhány biztosítónál, mi történik a díjakkal 2022-ben?
„A kárinfláció folyamatosan erősödött és hosszú távon érezteti hatását. Ezt egy ideig valamelyest ellensúlyozta a Covid-járvány, hiszen a balesetek száma csökkent, azonban ma ez már nem mondható el” – válaszolta a K&H Biztosító kommunikációs igazgatósága. Valóban így van,
az ORFK legfrissebb statisztikái 10,2 százalékos emelkedést mutatnak az év első felében a múlt esztendő hasonló időszakához képest a személysérüléses baleseteknél
– jegyzi meg a lap. Márpedig a K&H szerint „a kárgyakoriság és a kárinfláció együttes növekedése a díjak emelkedéséhez vezet”.
Hasonlóan nyilatkozott az Aegon Gépjármű- és Szállítmánybiztosítási üzletágvezetője, hozzátéve, hogy már léptek is. „A díjemelést jelen körülmények közt indokoltnak látjuk, és ezért egy több részletből álló emelést hajtottunk végre” – fogalmazott.
Ugyanúgy kedvezőtlen hatással van a casco díjaira is az infláció, sok százezer autóst érint ez is. Itt a K&H „közel 20 százalékos” emelkedést hajtott végre idén, míg az Aegon 15 százalékkal emelte a díjait a második félévben.