Az elektromos autók terjedésével világszerte egyre sürgetőbbé válik a töltőoszlopok és a töltőhálózat bővítése. A töltőhálózatok kiépítettsége egyelőre hagy maga után kívánnivalókat, különösen, hogy például Európában is nagyon egyenlőtlen az eloszlás. Ezen az Európai Unió döntéshozói is változtatnának, azzal, hogy maximálnák két töltőoszlop távolságát – írja a Zoldpalya.hu.
A portál szerint ez kezdésnek nem rossz, de még nem fogja megoldani azt a problémát, amikor egy lakótelepen vagy lakóparkban túlsúlyba kerülnek az elektromos autók.
Mindeközben Seattle-ben egy pofonegyszerű módszerrel enyhítenék az egyre súlyosbodó töltőhiányt. A Green Matters információi szerint a nagyváros vezetése nemrég bejelentette, hogy városszerte töltőoszlopokat szerelnek fel a villanyoszlopokra, hogy a helyi autósok tényleg lépten-nyomon találkozhassanak megfelelő töltőkkel.
A Curbside Level 2 EV Charging program ráadásul igényléses alapon működik. Azaz, bárki kérhet a háza elé töltőt, ehhez pár feltételnek kell megfelelnie. Az igénylőnek olyan helyen kell laknia, ahol van a ház előtt kiépített parkoló vagy parkolóhely, ezen felül már csak arra kell figyelni, hogy a töltő ne lógjon be az út egyik sávjába, illetve a bicikliútra. Az igénylőnek továbbá annyit kell vállalnia, hogy egy éven belül elektromos autóba ül át, ami elvileg plug-in hibrid is lehet, jegyzi meg a portál.
A tervek szerint a töltők teljesítménye 9,6 kilowatt lesz, ami egy óra alatt körülbelül 48 kilométernyi hatótáv-növekedést eredményez. A telepítés és üzemeltetés költségeit Seattle állja, a helyi villanyautósok kilowattóránként 20 centet fizetnek majd a töltést követően.