A nemzetközi pénzügyi standardok (IFRS) szerint készített beszámolójuk szerint a 4iG az idei első 3 hónapban 48,9 milliárd forint értékesítési árbevételt és 2,2 milliárd forint adózott eredményt ért el. A forgalom 68 százaléka a távközlési vállalatok tevékenységéből származik. A tavalyi azonos időszakban 15,3 milliárd forint árbevétellel és 566 millió forint adózott eredménnyel zártak.
Az első negyedév vállalati eseményei közül kiemelték a távközlési portfoliójuk apportálását az Antenna Hungáriába. A 4iG ezt követően informatikai rendszerintegrátorból távközlési és informatikai szolgáltatásokat kínáló, nemzetközi infokommunikációs cégcsoporttá fejlődött, miközben a Nyugat-Balkán meghatározó szakmai befektetővé léptek elő, és maguk is nemzetközi beruházókkal gyarapodtak. Közülük a legjelentősebb a Rheinmetall AG, amely stratégiai partnerként 25 százalékot meghaladó részesedést szerzett a cégcsoportban.
A német vállalattal kötött partneri együttműködéstől azt remélik, hogy a védelmi iparban nemzetközi lehetőségek nyit meg a 4iG előtt. A közlemény ezen felül az infokommunikációs vállalatok konszolidálását, az egységes szervezeti és irányítási struktúra kialakítását fogalmazta meg célként, hogy - mint írták - egységes márkanévvel, a társaság piaci súlyának megfelelő hatékonysággal léphessenek föl a magyarországi és nemzetközi piacokon.
A 4iG tavaly 93 milliárd forint nettó árbevétellel zárt, több mint 62 százalékkal haladva meg a 2020-ast. A 6,35 milliárd forintos adózott eredmény 85 százalékos emelkedést jelentett éves összevetésben. A társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriás kibocsátója, részvényei 759 forinton zártak kedden, értékük egy éven belül 602 és 1134 forint között változott.