Nyitókép: Pixabay.com

Fogynak és átalakulnak az online akciók

Infostart
2022. április 26. 21:33
Nincs rá annyi pénz, mint régebben.

Az elmúlt hónapokban kevesebb akciót kínálnak a webáruházak, persze úgy, hogy ebből minél kevesebbet lásson a vásárló – írja a Blokkk.com példaként említve, hogy megszaporodtak az átvevőpontokat népszerűsítő reklámok, ami nagyon jó „buli” a webáruháznak: csak azt kell az átvevőpontra elvinni – ami sok esetben a saját hagyományos áruháza –, amit megrendelt a vásárló, tehát ez egy biztos fuvar, amivel az üzemanyagon és a munkaerőn is spórol.

A kiskereskedelmi blog szerint a webáruhazának nagyon meg kell válogatniuk, hogy mit és mennyivel kínálnak olcsóbban, hiszen őket is sok minden „kínozza”, mások mellett az orosz–ukrán háború gazdasági bajait ők sem ússzák meg. Nem beszélve arról, hogy a koronavírus-járvány lefelé hajló szakaszában is már látható vált, hogy a vásárlók megindultak visszafelé a hagyományos boltokba a sok bezártság és korlátozás után.

A legnagyobb gond a drágulás, ami az iparcikk-féleségeket sem kíméli – emelik ki. A webáruházakban februárban 5-6 százalékos volt az átlagos áremelkedés, a meghirdetett akciók hatásaival együtt. De az sem javít a helyzet, hogy a házhoz szállítás is bizonytalanabb, hiszen bárhol elakadhat a megrendelt porték. Így aztán a vásárlónak kényelmesebb lehet egy hagyományos boltot választania, ahol rögvest viheti, amit kapni.

A Blokkk.com mások mellett végül arra is részletesen kitér, hogy bár korábban nagyot növekedett a webes forgalom, az utóbbi hónapokban megtorpanás látszik. A korábbi évek 30-40 százalékos növekedési üteme 17 százalékra esett 2021-ben. És 2022-ben is már csak 10 százalék körüli növekedéssel mozog a webáruházi piac.