Mint ismert, egészen 2021 végéig előrehaladott egyeztetéseket folytatott a magyar kormány és a Budapest Airport Zrt. a repülőteret működtető társaság eladásáról, sőt, még 2021-ben megkötötték volna a szerződést is. Ám december közepér Orbán Viktor azt jelentette be, hogy Ferihegy visszaszerzését nem sem észszerű nyélbe ütni az áprilisi országgyűlési választások előtt. Megjegyezte akkor, hogy a költségvetési hiányra figyelni kell, a reptér visszavásárlása pedig ehhez a kérdéskörhöz tartozik.
A VG arra volt kíváncsi, mi most a helyzet a reptér magyar állami kézbe vételével. Az ügyet magas szinten ismerő források azt közölték a lappal, hogy jelenleg is zajlanak tárgyalások a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég állami visszavásárlásáról, mindössze a folyamat intenzitása esett vissza.
Hozzátették, a közelgő választások politikai terhet jelentettek az üzlet szempontjából, ami a rendszerváltoztatás utáni időszak legnagyobb reprivatizációs ügyletének végkimenetelét akár veszélybe is sodorhatta volna azzal, ha választási ügyet kreálnak belőle. Ebből a szempontból tisztább helyzet lesz a voksolást követő időszak az eladás lebonyolítására. Mindezt a jelenlegi külföldi tulajdonosi kör elfogadta (a Budapest Airport Zrt. kanadai befektetői alapok tulajdonában van).
A lap emlékeztet, a kormányzatnak közismerten fontos a ferihegyi reptér "visszaszerzése", és a vasúti infrastruktúrát érintő főbb projektjeinek (a Budapest–Belgrád közötti, a Záhonyt az osztrák határral összekötő, az adriai, valamint a nyugat-balkáni irányú beruházások) eredményességéhez is szükség van a Liszt Ferenc repülőtér nagyobb szerepvállalására.
"Egy magyar konzorcium – amelyben az Orbán-kormány vezető pozíciót tölt be – a közelmúltban 4,4 milliárd eurós ajánlatot tett a vállalat 100 százalékos tulajdonrészére. Ez az összeg tartalmazza a Budapest Airport mintegy 1,4 milliárd eurós hitelállományát" - idézte fel a VG.