Nyitókép: Unsplash.com

Drágul a debreceni BMW-gyár vasúti fejlesztése

Infostart
2021. október 6. 14:34
A nyári félmilliárdos költségemelkedés után most további 10 milliárddal kerül többe a projekt.

10 milliárd forinttal, 65 milliárd 693 millió forintra drágult a Debrecen–Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első üteme, amely a BMW-gyár kiszolgálását szolgálja – számolt be a Napi.hu. Az indok, hogy nagyobb lesz Macs állomáson a konténer terminál, derült ki a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által az uniós közbeszerzési közlönyben közzétett módosításából.

A vasútvonal korszerűsítésének első ütemére tavaly februárban kötött szerződést a NIF a V-Híd Építő Zrt.-vel, nettó 54 milliárd 859 millió forint összegben. A kért feladat – egyebek mellett – a következő volt:

  • hézagnélküli vágány építése előfeszített vasbeton aljakkal 31,4 kilométer hosszban,
  • Debrecen állomás átépítése,
  • Tócóvölgy állomás átépítése,
  • Macs állomás átépítése, továbbá
  • Macs Ipari Park állomás építése.

A gazdasági lap felidézi, hogy júliusban a vasútvonal korszerűsítésének első üteme már 560 millió forinttal, 55 milliárd 419 millió forintra növekedett. A többletet indoka akkor az volt, hogy a debreceni BMW-gyár működésével kapcsolatban módosítani kellett a Macs Ipari Park állomás tervét.

A mostani közlemény az említett megemelt árat növeli 65 milliárd 693 millióra. Az indoklás szerint a Macs Ipari Park állomáson a konténerterminál második ütemét is meg kell építeni egy kormányhatározat alapján.