Rafinált szemüveggel okoskodik a Facebook

Infostart
2021. szeptember 11. 20:48
Kamerás szemüveget dobott piacra a Facebook.

Bemutatkozott a Facebook és a Ray-Ban márka közösen fejlesztett okosszemüvege, a Ray-Ban Stories. A korábbi okosszemüvegek javától eltérően a Stories megszokott benyomást kelt, a viselőin nem fogják messziről látni a kütyüt.

A szemüveg elejére két darab 5 MP-es kamera került, ezekkel fotók és videók egyaránt készíthetőek, a beépített tár mintegy 500 fotó vagy három tucat 30 másodperces videóklip tárolására képes. A magánszféra védelme érdekében fotózáskor és videózáskor LED-es fények gyulladnak ki a kameraszenzorok körül - írja az Origo.

A rögzítés elindítása a szemüveg oldalán lévő nyomógombbal, továbbá hangutasítások kiadásával lehetséges.

A Facebook szerint a szemüveg akkuja időszakos használat mellett 6 órán át bírja egy töltéssel, a tokja vezeték nélküli töltőállomásként működik, a benne eltárolható energiával háromszor tölthető újra az akku. A tok töltése USB-kábelen keresztül oldható meg.

Az okosszemüveg már rendelhető Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Kanadában, és Olaszországban. Az USA-ban 299 dollárba, nettó 89 ezer forintba kerül.