Újra beindult a kuponos szezon Magyarországon. A koronavírus-világjárvány miatt megváltozott gazdasági helyzetben az emberek igyekeznek okosan elkölteni a pénzüket, ami hajtja előre a kuponozás világát – mondta az InfoRádiónak Pintér Róbert, a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatója, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa.
"A kuponozás a reneszánszát éli. Eleve az online kuponozást az előző világválság hívta életre, 2008-ban erősödött meg; kell azért hozzá egy olyan élethelyzet, amikor az emberek szeretnének racionálisabban pénzt költeni, illetve a megtakarításaikat jobban befektetni, ez tudja jobban előrehajtani a kuponozást" – ecsetelte Pintér Róbert.
A kuponozással kedvezményes módon lehet termékekhez, szolgáltatásokhoz hozzájutni.
A koronavírus-világjárvány után azért ellentétes tendenciák érzékelhetők. "Az várható, hogy
akinek csökkent a jövedelme, megpróbálja ugyanazt az életszínvonalat fenntartani úgy, hogy utánanéz akcióknak, lehetőségeknek,
ez pozitívan hat erre a világra" – fogalmazott a szakértő, utalva arra, hogy azért az emberek anyagi erőforrásait általában negatívan érintette a járvány.
Közben 2020 és 2021 márciusa között a KSH adatai szerint 63 százalékos bővülés volt tapasztalható az e-kereskedelemben, de Pintér Róbert szerint a hagyományos, "újságböngészős" kuponvadászat az idősebb, alacsonyabb keresetű rétegnél még mindig divatos, ami mellett tény, hogy már a mobilalkalmazások terén is megjelent a kuponozás.
"Például a Joy-napoknál inkább a női vásárlókat célozzák a kereskedők,
ők a középosztályhoz tartoznak és jellemzően már márkafüggőek, a nívósabb ajánlatokat keresik. Van egy másik irány, a bónusz kupon: ebben a korábbi válság lecsengése után, 2015-től a szegényebb réteg maradt elkötelezett. És vannak a nem klasszikus kuponok, mint például a black friday vagy más akciós vásárlási időszakok, amelyekben mindenki vásárol, és az emberek 90 százaléka ismeri" – sorolta Pintér Róbert.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!