Még 2005-ben a Gyurcsány-kormány adta 75 évre koncesszióba a budapesti repülőteret működtető társaságot. Most nemcsak tulajdonrészt kíván a kormány szerezni, hanem azt akarja, hogy ismét többségében magyar tulajdonosa legyen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek – mondta a vasarnap.hu-nak Palkovics László.
Az innovációs és technológiai miniszter szerint az akkori kormányzat nem gondolta át azt, hogy Magyarországon a turizmusnak milyen kiemelkedő szerepe lehet a következő évtizedekben, ráadásul szerinte a mostani tulajdonosi kör a repülőtérben csak egy dolgot lát: befektetést. Emiatt voltak egészen a legutóbbi évekig áldatlan állapotok a repülőtéren, miközben Bécs, Pozsony, Prága, Varsó, Bukarest nemzetközi repülőterei fejlődtek és komoly sikereket értek el.
"A legjobb az lenne, ha az állam nemcsak szabályozóként, a fejlesztési források gazdájaként, stratégiaalkotóként, hanem tulajdonosként dolgozhatna a szolgáltatási színvonal emelésén. Ennek érdekében mi tennénk egy méltányos ajánlatot a reptér megvásárlására. Ha ez ebben a formában nem lehetséges, akkor a Magyar Állam többségi tulajdonát szeretnénk valamilyen módon visszaállítani" – mondta Palkovics László. Hozzátette, tárgyalásos megoldásra törekednek, de a koncessziós szerződésben vállaltakat mindenkinek be kell tartania. "Ha nem tudja vagy nem akarja betartani, akkor viszont változtatni kell. Mi készek vagyunk a helyzet rendezésére" – jelentette ki a tárcavezető.
Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport a mostani tulajdonosnak befektetés, és a világjárvány miatt ez jelenleg ráfizetéses. "Ha a korábban magas utasforgalom visszarendeződése több időt igényel, a profitvezérelt tulajdonosnak érdemes lehet inkább mással foglalkoznia. Számukra ez egy üzleti döntés, számunkra viszont fontos gazdaság- és közlekedésfejlesztési, sőt nemzetstratégiai kérdés" – közölte Palkovics László.