Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Meggondolta magát a MÁV-Start a hibrid motorvonatokat illetően

Infostart
2021. május 5. 07:52
A társaság visszavonta az ötven darab kettős üzemű motorvonat beszerzésére kiírt pályázatát. Az indoklás szerint felgyorsul a fővonalak villamosítása, ezért nem lesz szükség a hibrid vonatok használatára.

Eredménytelennek nyilvánította a MÁV-Start az ötven darab kettős üzemű motorvonat beszerzésére kiírt pályázatát – olvasható az elektronikus közbeszerzési rendszer (EKR) honlapján. A kormány a környezetbarát kötöttpályás közlekedés fejlesztése érdekében a vasútvonalak teljes villamosítása iránt köteleződött el és tett intézkedéseket, amely a folyamatban lévő járműbeszerzés felülvizsgálatát és újratervezését követeli meg.

A Magyar Nemzet felidézi, hogy éppen egy éve, tavaly májusban írt ki húsz kétszáz és harminc 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid – 25 kV egyenáramú felsővezetékes, valamint akkumulátoros üzemű – villamos motorvonat beszerzésére európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-Start. Az ötven járművet fokozatos ütemezéssel tervezték üzembe állítani.

A lap hozzáteszi, kétségtelen, hogy felgyorsult a villamosítás, azonban piaci információk szerint a pályázat visszavonásának a hátterében az is meghúzódhat, hogy az akkumulátoros technológia még nem kiforrott. Emellett az üzemeltetésükről kevés tapasztalat áll rendelkezésre Európában, és nincs sok gyártó, amelynek járművei a napi forgalomban közlekednek. Mindez, valamint a szerelvények magas ára is közrejátszhatott abban, hogy a pályázat kiírója eredménytelennek nyilvánította az eljárást.