A közlés szerint Európában mind a négy fő gyártóbázisnak helyet adó országban lesznek leépítések. Franciaországban 5000, Németországban 5100, az Egyesült Királyságban 1700, Spanyolországban 900, a világ más országaiban, így Kínában, az Egyesült Államokban és Kanadában további 1300 álláshely szűnik meg.
A folyamat 2021 nyaráig tart, a szakszervezetekkel a közeljövőben kezdik meg a tárgyalásokat. Közben a francia kormány már arra kérte a céget, hogy Franciaországban a lehető legkevesebb embertől váljanak meg.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója szerint bár
a társaság korábban is tett már lépéseket a válság miatt, de ezek csak az első sokkhatás kivédését szolgálták. A létszámleépítéssel a további működés feltételeit teremtik meg.
Az elmúlt hónapokban közel 40 százalékkal esett vissza a kereskedelmi repülőgépek értékesítése, és az Airbus várakozásai szerint legalább 2023-ig, de egyes előrejelzések szerint akár 2025-ig nem fog visszaállni a korábbi szintre. Május végéig az Airbus a lemondásokkal együtt számolva 299 repülőgépet értékesített és 160-at adott át üzemeltetésre. Egy évvel korábban az eladásokkal ugyan rosszabbul álltak (lemondásokkal együtt mínusz 57 gép volt a mérleg), de az ideinél sokkal több, 313 gépet adtak át üzemeltetésre.
A társaság a 2019-es évet 70 milliárd euró árbevétellel zárta, ami 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet, a kiigazított üzemi eredmény 19 százalékkal 6,9 milliárd euróra ugrott. Az alkalmazottak száma 134 ezer volt.
Az Airbus részvényei a szerdai nyitás óta 1,8 százalékot estek a párizsi tőzsdén.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!