A karanténban nagyobb elánnal söröztek a magyarok

Infostart
2020. június 10. 17:59
A home office-ban, karanténban üldögélő magyar márciusban és áprilisban többet sörözött, mint tavaly ugyanekkor. A kijárási korlátozás csúcsán ötödével nőtt a sör értékbeli forgalma.

A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március-áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a sör hazai kiskereskedelmi forgalma (58 millió liter), amely 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest - derül ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból.

A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet: az értékbeli forgalom közel 40 százaléka náluk realizálódott, a forgalom ötöde jutott a legnagyobb áruházakra.

Az online forgalom még látványosabban „húzott el”: a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül. Ezen a csatornán 128 millió forint értékben közel negyedmillió liter sör fogyott (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).

A dobozos, világos és félliteres sörre bukik a magyar - derült ki a felmérésből. Az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.

A márkás sörök tartották pozíciójukat: az értékbeli forgalom közel 90 százaléka ezek gyártóinál landol.