Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Kiderült, tart-e még az online bevásárlási láz az élelmiszerláncoknál

Infostart
2020. május 11. 17:54
A kijárási korlátozások kezdetén jelentős terhelés alá kerültek a hazai élelmiszerláncok házhozszállítási kapacitásai.

Az Origo valamennyi webáruháznál azonos, budapesti irányítószámon tesztelte a hazai online élelmiszer-áruházak kapacitásait 2020. május 11-én, hétfő délben. Megjegyzik, ez nyilván nem lehet reprezentatív, de a cél nem is ez volt: a mintavétellel arra voltak kíváncsiak, hogy kiderüljön, lecsengett-e a házhozszállítási hullám a nagy hazai nagy élelmiszerláncoknál.

Mint írják, a tapasztalatok alapján a legnagyobb online bevásárlási hullám mindenhol elmúlt, és az árucikkekből van elegendő mennyiség, illetve az utóbbi időben az online élelmiszerboltok is jelentős erőfeszítéseket tettek a szállítási kapacitások megnövelése érdekében. Ezek nyomán ma már nagyrészt újra elfogadható kiszállítási határidőkkel vállalják a házhozszállítást a nagy hazai élelmiszerláncok webshopjai.

Míg a Tesco online áruházában legközelebb 2 nap múlva találtak időpontot, addig az Auchan webshopjában legkorábban a következő hétfőre, a Sparnál pedig a szombati napon volt a legkorábbi szabad idősáv. A CBA-hoz tartozó Príma online shopjában május 13. szerdára lehet már rendelni, a GRoby-nál pedig csütörtökre.

A híroldal megjegyzi, mindegyik áruháznál azt kérik, ha a vevők megtehetik, akkor fizessenek az interneten a megrendeléskor, hogy ezzel is csökkentsék a fertőzésveszélyt az átvételkor, illetve tartsák be a futárok kéréseit és az általános távolságtartási szabályokat az átvételkor.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!